Západ Čech křižují nejmodernější vlaky v České republice

Zdroj foto: Wikimedia

Nejmodernější lokomotivy a vlakové soupravy v České republice a ve střední Evropě obsluhují západočeské tratě. Od neděle 12. června je na Západních expresech a Krušnohorech spolu s komfortními jednotkami InterJet nasazeno také více nejmodernějších elektrických lokomotiv Siemens Vectron. Spěšné vlaky Karlovy Vary – Cheb – Plzeň pak obsluhuje čtveřice bezbariérových jednotek RegioPanter.

„V Karlovarském, Plzeňském a také Ústeckém kraji se můžeme pochlubit provozem souprav InterJet, což jsou nejmodernější expresní soupravy, a také nejmodernějších elektrických lokomotiv v Evropě Siemens Vectron,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu, a dodává: „Rozšiřujeme provoz Vectronů na Západních expresech a Krušnohorech a během června jich tam nasadíme celkem sedm. Dopraví vlaky z Chebu přes Plzeň do Prahy a z Chebu po Podkrušnohorské magistrále do Ústí nad Labem. Cestujícím v západočeských regionech tak nabízíme jízdu v nejnovějších a nejlépe vybavených soupravách, které v České republice jezdí.“

České dráhy nyní provozují 23 lokomotiv Siemens Vectron a skoro třetina z nich jezdí na západ od Prahy. Jedná se o stroje, které mohou jezdit rychlostí 200 km/h, mají výkon skoro 9 000 koní a jsou konstruované podle přísných evropských bezpečnostních norem. Vybaveny jsou digitální mobilní komunikací GSM-R a evropským zabezpečovacím systémem ETCS. V provozu jsou spojeny se soupravami InterJet, které nabízejí na své palubě vysoký komfort a množství služeb pro cestující.

„InterJety nabízejí všechno, co cestující očekává od moderního vlaku. Pohodlný interiér, klimatizaci, zásuvky na dobíjení mobilů nebo palubní Wi-Fi síť. Naše vlaky však mají i něco navíc, například dětské kino, palubní informačně-zábavní portál, speciální okna, která lépe propouští signál mobilních telefonů, anebo v 1. třídě bezdrátové nabíjení mobilů. Představují tak ideální způsob cestování s využitím času na práci nebo odpočinek, a to jak na koridoru z Prahy přes Plzeň do Chebu, tak na Podkrušnohorské magistrále mezi více než desítkou zdejších měst a dál do Prahy,“ říká Jiří Ješeta.

Na palubě InterJetů funguje také minibar s nabídkou drobného občerstvení a nápojů, jako je káva, čaj, nealkoholické nápoje či pivo. Moderní soupravy nabízejí i další služby, např. pro vozíčkáře nebo cykloturisty. K dispozici jim jsou zásuvky dimenzované pro dobíjení baterií elektrických vozíků a elektrokol nebo elektrická plošina pro nástup a výstup osob na vozíku

Podobně komfortní cestování je také v RegioPanterech na spěšných vlacích Plzeň – Mariánské Lázně – Cheb – Karlovy Vary nebo na spojích z Plzně do Berouna, Horažďovic nebo Přeštic. Tyto bezbariérové a klimatizované soupravy mohou jezdit až 160 km/h a cestujícím nabízejí např. palubní Wi-Fi síť nebo zásuvky pro nabíjení elektroniky.

Plánovaná doba jízdy souprav InterJet mezi vybranými městy:

Karlovy Vary – Ústí nad Labem: 2 hodiny
Karlovy Vary – Cheb: 43 minut
Cheb – Plzeň: 1 hod. 12 minut
Cheb – Praha: 2 hod. 37 minut

 

Zdroj: Tiskové zprávy ČD

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..