Zbrusu nový Dvorský most je již v provozu

Dvorský most v Karlových Varech je od pondělí 22. listopadu opět průjezdný pro automobily a zároveň průchozí pro pěší po dlouhých osmi měsících. Původní most byl již v havarijním stavu, výsledky pravidelných mostních prohlídek už léta konstatovaly, že jej brzy už nebude možné bezpečně provozovat. Problémem byla také použitá konstrukce předpjatého betonu. Demolice začala koncem letošního března a od května se budovaly základy a spodní stavba mostu. Na konci července byly mezi pilíři osazeny ocelové nosníky, které byly následně zabetonovány. Město za stavbu, která se prováděla metodou takzvaného žlutého FIDIC, kdy zhotovitel dodá vše, od projektu až po stavbu, zaplatilo zhruba 150 milionů korun.

Předchozí Dvorský most postavený v roce 1987 byl uzavřen letos na jaře, kdy byla zároveň upravena sousední technologická lávka tak, aby po ní mohli přejít pěší a cyklisté. Objížďky pro motorová vozidla byly stanoveny přes nejbližší mosty Tuhnický a Doubský.

„Jsem opravdu moc ráda, že se povedlo dosluhující most letos na jaře zdemolovat a zahájit stavbu nového, který bude řidičům i chodcům otevřen ještě dříve než bylo plánováno. Výstavba nového mostu trvala vlastně jen něco málo přes půl roku, zhotoviteli zde patří velké díky za dodržení termínu navzdory nelehké době ve stavebnictví.  Neméně důležité je také to, že nový most bude oproti tomu původnímu širší, a to včetně chodníku, který je určen pro chodce a cyklisty. Most byl postaven na životnost dalších 100 let, tedy za předpokladu, že se o něj bude město jako vlastník řádně starat. Most otevíráme oproti původnímu termínu dříve, a to už dnes,“ uvedla primátorka města Karlovy Vary Andrea Pfeffer Ferklová.

foto: MMKV

Nový Dvorský most umožní obnovení průjezdu mezi Dvory a Tuhnicemi a také navrácení linek MHD, od prvních ranních spojů v úterý se 23. listopadu budou jezdit autobusy stejnou trasou jako před demolicí starého mostu.

„Úspěšná demolice a stavba tohoto mostu byla první aplikací tzv. Žluté knihy FIDIC v režii města, jsme první město, které tuto metodiku takto realizovalo. Nový most má tři pole z ocelových nosníků spřažených železobetonovou deskou. Celková délka mostů je 100,5 metru, šířka 13,85 metru. Šířka komunikace je 8 metrů a chodníků 2,25 a 1,5 metru. Založení mostu je částečně hlubinné na velkorozměrových pilotách. Je zde zapotřebí poděkovat všem naším kolegům a spolupracovníkům z magistrátu města, kteří se podíleli na přípravě zadání podle metodiky FIDICu,“ doplnil náměstek primátorky Petr Bursík.

foto: MMKV

Během prací byla odkloněna páteřní cyklostezka Ohře, která vede pod mostem. Bude obnovena po ukončení odklízecích prací pod mostem. Omezen byl také provoz lodí na řece. Po otevření mostu by měly dále proběhnout dokončovací práce na obou březích řeky Ohře. Město zvolilo kvůli metodiku zadání zakázky Project – Design – Build (P&DB) podle tzv. Žluté knihy FIDIC z důvodu urychlení přípravy a realizace stavby.

foto: MMKV

Město musí v blízké budoucnosti začít opravovat další velké mosty přes Ohři, jako Chebský a Ostrovský, i přes Teplou, jako například most Festivalový. Už nyní se opravuje Goethova lávka u Císařských lázní a most na odstavné parkoviště KOME.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..