Na počátku června se v Chebu konala veřejná prezentace Školské inkluzivní koncepce a motivačního systému pro žáky ohrožené předčasným ukončením vzdělávání. Prezentace byla součástí projektu „Implementace Krajského akčního plánu 1 v Karlovarském kraji.
Mezi účastníky nechyběli zástupci všech mateřských, základních i středních škol v kraji. O jednotlivých tématech pak hovořili odborníci z Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání Praha či z Národního institutu dalšího vzdělávání v Praze.
O inkluzi jsme psali zde: Inkluze – ANO či NE?
Na setkání byl představen strategický dokument, který upravuje podmínky vzdělávání pro všechny účastníky vzdělávacího procesu. „Inkluze vyvolává bouřlivé reakce nejen laické veřejnosti, ale i na odborné úrovni. Proto jsem velmi rád, že se pedagogové a další zainteresovaní sešli na jednom místě, aby mohli svými praktickými zkušenostmi přispět ke zlepšení situace ve vzdělávání v našem kraji, ale změnit by se měly i pracovní podmínky pedagogických pracovníků,“ uvedl krajský radní Jaroslav Bradáč.
Mimo jiné by měla být vytvořena pozice krajského koordinátora společného vzdělávání, který by měl přehled o realizaci jednotlivých aktivit. Dále by mohly školy organizovat dny otevřených dveří, aby se všichni zájemci měli šanci seznámit s tím, jaké příležitosti děti ve vzdělávání mají. Je zapotřebí také snížit administrativu pro školy a jednat o tom s ministerstvem školství. V neposlední řadě by se mělo zvýšit povědomí o společném vzdělávání (inkluzi) u veřejnosti. V současné době je dokument předmětem hodnocení Odborné platformy společného vzdělávání, jde o „živý“ materiál, který lze upravovat a revidovat podle aktuálních potřeb.