Celorepublikový výbor hnutí STAN rozhodnul o tom, že nominuje jako kandidáta do senátních voleb dlouholetého člena a senátora Jana Horníka i přes to, že krajskou nominaci uchvátil hejtman Petr Kulhánek (STAN, KOA, VPM Cheb, TOP09), který ji získal jako politický cizák z Karlovarské občanské alternativy.
Karlovarskou nominaci kukačky v cizím hnízdě celorepublikový výbor nakonec nepodpořil.
Předseda krajské organizace STAN Robert Pisár, tak nejspíš přišel o svého favorita, který je navíc z jiného politického subjektu.
“ Rozhodování bylo těžké, protože jde v obou případech o velmi kvalitní kandidáty,“ uvedl na dotaz k výsledku hlasování Pisár.
Kulhánek byl nedávno vyhodnocen v průzkumech jako jeden z nejhorších krajských politiků.
Faktem je, že Pisárovi koaliční většina včele s Kulhánkem odhlasovala nezvyklé výhody pro rezort sociálních služeb, kde sám dlouhodobě působí a také čerpá veřejné peníze. Velkorysé podmínky koalice odhlasovala na sílu většiny, nejen proti menšině opozičních zastupitelů, ale dokonce proti záporným stanoviskům právního a legislativního odboru Karlovarského kraje, který je přirozenou autoritou při dodržování zákonnosti přijatých rozhodnutí politiků.
Kritika opozičních zastupitelů upozorňuje na to, že radní Karlovarského kraje předložili materiál do zastupitelstva s vědomím, že s jeho zněním nesouhlasí hned několik odborů. V materiálu navíc úplně chybí jakákoliv ekonomická rozvaha v souvislosti se schválenými změnami, která by objasnila zastupitelům případné finanční dopady do rozpočtu Karlovarského kraje, nebo případné krácení státní dotace v neprospěch některých poskytovatelů sociálních služeb.
Další šťastnou náhodou, která místním novinářům uniká je skutečnost, že Pisár je zároveň ve statutárních orgánech hned několika neziskových organizací, které čerpají veřejné peníze v řádech miliónů korun.
Kruh se pomalu uzavírá. (hlídač státu po zadání IČ hovoří jasně)
O tom, že se nejednalo o politický obchod, by se dalo možná s úspěchem pochybovat.
Mnohé souvislosti jasně ukazují na významnou změnu, která umožňuje umořit velmi široce náklady do sociálních služeb a uvolňuje z veřejných peněz čerpat prostředky na mzdy v neregulované míře. Míchání veřejných a soukromých peněz tvoří navíc nepřehledné, až netransparentní prostředí, které může i výrazně stěžovat úředníkům kraje kontrolu, zdali byly veřejné peníze zkonzumovány účelným způsobem, efektivně a hospodárně.