Hejtman Kulhánek falešně básní o čtyřproudé komunikaci na sever

U politika Petra Kulhánka si mnozí čtenáři místních médií už zvykli, že jeho mediální výroky jsou často jen vize, které stojí na vratkých základech nebo jsou čistým populismem, který mediálně oprašují jeho bývalí kolegové, kamarádi a političtí vazalové přizvaní k porcování často až bizarních neinvestičních dotací, které se přemísťují za hejtmanem Kulhánkem z Karlových Varů na Karlovarský kraj.

Vytížená silnice I/13, spojující Karlovarský kraj se sousedním Ústeckým, by se v budoucnu měla změnit na plnohodnotnou čtyřproudou komunikaci. Týká se to především úseku mezi Ostrovem a Kláštercem nad Ohří. Propojení obou regionů je vedeni po levém břehu Ohře a kopíruje místy pobřežní vrstevnici.

Podle hejtmana Kulhánka (KOA, STAN…) je s očekávaným nárůstem dopravy v následujících letech je čtyřpruhová komunikace lehce obhajitelná. Ale politika Kulhánka jen díky lokálnímu hnutí, ve kterém populisticky vládne nelze brát úplně vážně, už jen proto, že není odborník na dopravu a spíš jen předvádí svůj vliv na média.

Dalším politikem, který si mediálně osvojil populismus je uvolněný člen krajského zastupitelstva Pavel Čekan, který tvrdí, že jsou ale stále ve hře veškeré varianty budoucí podoby této vytížené komunikace. Podle pohádkové představy prý Ministerstvo dopravy dokonce pracuje i s variantou tunelu.

Odborníci už nemohou jen populisticky plnit spřízněná média sliby, které jsou víc bujnou fantazií, ale musí veřejnost informovat bez smyšlených politických fabulací. Podle názoru Lukáše Hnízdila, ředitele krajské správy Ředitelství silnic a dálnic, jsou některé varianty prakticky úplně mimo hru. Studie jen ukazují možnosti, nic méně se nemusí vždy vejít do ekonomických ukazatelů, takzvaného výnosového procenta, které by mělo být nad pět procent, a pak může uspět.

U tunelu, kde je výnosové procento 2,31 a vypočítané náklady tvoří více než 17 miliard korun, se tak jeví  politické proklamace obou politiků zcela nerealizovatelně. Jediný kdo krom politických laiků  ačkoliv tuto variantu nejvíce podporuje jsou ekologové.

Politici tvrdí, že pravobřežní obchvat zasahuje do ochranného pásma Karlovarské Korunní, vlevo zase mají vzácné druhy zvířat. Nejlepší varianta odborníků je komunikace o třech jízdních pruzích, ale to se opět nelíbí politikům, kteří ani nemají vliv na rozpočet.

kulhanek petr 22

Politické bezbřehé mediální tlachání s notnou dávkou populismu a falešných slibů se po nástupu hejtmana Kulhánka stalo v mediálním prostředí běžnou praxí.

Vše potvrzuje Kulhánkovo osmileté působení na Magistrátu města v Karlových Varech, kde politicky působil jako primátor.

Kromě vyblýskaného dna městské poklady, dluhů a zanedbané infrastruktury po něm nezbylo prakticky nic, co by Karlovy Vary skutečně posunulo k prosperitě. Nejen Karlovy Vary, ale i celý  Karlovarský region pod taktovkou hejtmana Kulhánka dál upadá ve všech měřitelných ukazatelích a řadí se bohužel mezi nejhorší místa nejen v ČR, ale dokonce i v EU. O tom v jak zoufalém stavu je Karlovarsko hovořil na krajském jednání zastupitelů i senátor Jan Horník.

Odborníci ví už dlouhá léta, že klíčem k posunutí dopravní infrastruktury kupředu bývají často obchvaty obcí, které reálně zvýší bezpečnost a zrychlí cestování.

 

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Email