Loket – Oprava mezi Loktem a Chodovem je již v plném proudu a během víkendu šlo k zemi samotné těleso mostní konstrukce. Zahájení demolice mostu nad dálnicí D6 exit Chodov-Loket proběhlo 5.dubna za přítomnosti zástupce rady Karlovarského kraje pro oblast dopravy Jana Bureše, ředitelky odboru IROP pro Karlovarský kraj Lenky Kyrianové, ředitele KSÚS KK Jiřího Šlachty a zástupců stavební firmy HOBST a.s.
„Mostu z roku 1972 zbývalo jen 5 let životnosti. Degradace se projevovala už i viditelnými vadami, které si vyžádaly instalaci ochranných sítí v předchozím období“, uvedl ředitel KSÚS KK Jiří Šlachta na stránkách společnosti.
foto bourání mostu zdroj : Facebook.com (Marie Dědíková)
Kvůli demolici mostu byla uzavřena dálnice D6 přes noc ze soboty na neděli. „Demolici mostu provedlo 14 synchronně pracujících bagrů, které konstrukci během noci svrhly na připravené štěrkové lůžko“ uvedl stavbyvedoucí projektu.
Nový most bude trámový předpjatý. Konstrukce se skládá z opěr a pilířů založených hlubině a spřažené mostovky. Z prostorového důvodu a z důvodu odolnosti proti nárazu je pilíř řešen jako stěnový z monolitického železobetonu. Opěry jsou masivní, též železobetonové. Skládají se z dříku, křídel, závěrné zídky a ložiskových bločků. Nosná konstrukce je tvořena z předpjatých železobetonových nosníků, železobetonové spřahující desky a příčníky v místě pilíře a opěr. Ložiska budou hrncová a mostní závěr bude řešen povrchově s celkovým posunem do 80 mm. Nová navrhovaná vozovka na mostě je navržena jako třívrstvá v celkové tloušťce 135 mm a v místě předpolí je tloušťka 610 mm. Zábradlí s výplní bude osazeno v místě chodníku, s výškou 1,1 m. Na gabionové zídce bude osazeno lanové zábradlí.