Cheb – Lávka pro pěší na Švédský vrch se uchází o další cenu – Cena inženýrské komory ! Do soutěže ji přihlásili zhotovitelé projektové dokumentace. Připomeňme jak zajímavou stavbou lávka je: Je navržena jako předpjatá betonová konstrukce doplněná o dvojici ocelových pylonů se semiradiálně uspořádanými závěsy zajišťujícími překlenutí nejdelšího pole o délce 87 m. Celková délka nosné konstrukce je 397,1 m a překlenuje svými 10 poli celkem 39 kolejí v prostoru nádraží v Chebu. Nosná konstrukce byla z kvůli komplikovanému přemosťovanému území realizována ve formě výsunu. Po svém dokončení se lávka stala nejdelší veřejně přístupnou lávku v České republice.
Lávka převádí stezku pro pěší a cyklisty přes kolejiště nádraží v Chebu. Spojuje centrum města s jeho periferní částí Švédský vrch. V daném místě stála dříve ocelová lávka, která byla ve velmi špatném technickém stavu a v roce 2018 byla snesena. Celková délka nové nosné konstrukce je 397,1 m a překlenuje svými 10 poli celkem 39 kolejí v prostoru nádraží v Chebu.
Nosná konstrukce byla zhotovována postupně ve 14 pracovních částech vyrobených ve výrobně na Švédském vrchu. Po betonáži byly jednotlivé části postupně vysouvány z výrobny a uvolnily formu pro následující část, která k nim byla přibetonována. Nosná konstrukce byla vysouvána s ocelovým výsuvným nosem přes montážní podpěry i trvalé podpěry. U vybraných trvalých podpěr bylo použito připnutí pomocí lan do výrobny kvůli výraznému podélnému sklonu 8 % na začátku lávky. Foto a info o stavbě zdroj cik.ckait.cz