V rozhovoru se setkáváme s Ladislavem Kytkou /PRO/, otcem dvou krásných dětí a odborníkem na LGBT problematiku, který se intenzivně angažuje v boji proti genderové výchově ve školách. Jako zakladatel hnutí Budoucnost pro děti a autor petice za vyjmutí dětí ze školní genderové výuky se snaží chránit práva rodičů a dětí před ideologickou indoktrinací. Ladislav Kytka sdílí své názory na negativní dopady genderové výuky na psychický a emocionální vývoj dětí, spolupráci s odborníky a plány do budoucnosti, jak zvýšit povědomí o této důležité problematice. V následujícím rozhovoru přinášíme jeho názory a zkušenosti jako aktivního zastánce zdravého vzdělávání.
Co Vás přivedlo k tomu, abyste se aktivně angažoval v boji proti genderové výchově a indoktrinaci ve školách? Co Vás motivovalo k založení hnutí Budoucnost pro děti?
„Důvodem mé angažovanosti byla samozřejmě láska k dětem a touha zajistit, aby měly zdravé a bezpečné prostředí pro růst a vzdělávání. Viděl jsem, jak genderová výchova zmatečně ovlivňuje mladé myslí a jaké to může mít negativní důsledky. Založení hnutí Budoucnost pro děti pro mě bylo jasné rozhodnutí – chtěl jsem spojit rodiče, pedagogy a odborníky, kteří sdílejí obavy o výuku a chtějí se bránit proti ideologické indoktrinaci.“
Jaké jsou podle Vás nejzávažnější negativní důsledky genderové výuky na děti v školním prostředí? Můžete uvést konkrétní příklady nebo studie, které podporují Vaše tvrzení?
„Závažné důsledky genderové výuky zahrnují narušení psychologického vývoje dětí a jejich schopnosti formovat zdravou identitu. Studie ukazují, že děti, které jsou vystaveny genderovému zmatení, čelí vyššímu riziku deprese a úzkosti. Například jedna studie naznačuje, že děti, které se cítí být pod tlakem, aby přijaly fluidum genderové identity, mohou mít potíže v sociálních interakcích a vytvoření stabilních vztahů. Je špatné, že je prostě uvádíme do chaosu, bez možnosti si to vyjasnit. Dalšími závažnými následky jsou i fyzická poškození, chemická kastrace, operace změny pohlaví – to vše jsou nenávratná poškození dětí, které už pak nemají možnost nic vrátit. Genderová výuka na školách ničí životy dětí.!
Jak reagují profesionálové ve vašem okolí na genderovou výchovu a jaká je jejich perspektiva na tuto problematiku?
„Mnozí profesionálové v oblasti vzdělávání, psychologie a pediatrie sdílejí obavy. Řada z nich mi kladně vyjadřuje podporu, ale obávají se veřejně vystoupit. Je to složité, jelikož mnozí cítí tlak institucí a obavy z možné stigmatizace. Přesto existuje silná podpora ze strany těch, kteří vědí, že děti zasluhují zdravé vzdělání bez ideologických vlivů.“
Jaký je Váš názor na roli rodičů v rámci této debaty? Co by měli rodiče vědět a podle čeho se řídit?
„Rodiče mají v této debatě klíčovou roli. Je nezbytné, aby byli aktivní a informovaní. Musí vědět o tom, co se ve školách učí, a být schopni se postavit na obranu svých dětí. Doporučuji, aby se spojili s ostatními rodiči, sledovali, jaké kurzy a semináře se ve školách konají a aktivně se účastnili debat o vzdělávání svých potomků. Je také důležité, aby se nebáli prosazovat svá práva a hájit hodnoty, které považují za nejlepší pro své děti.“
Jaký byl dosavadní ohlas na petici a jaké máte plány do budoucna?
„Ohlas na petici byl obrovský a pozitivní, což potvrzuje, že rodiče a široká veřejnost mají tuto problematiku na srdci. Naším plánem je pokračovat v osvětlování této problematiky a vytváření iniciativ, které zaručují, že rodiče mají právo rozhodovat o vzdělávání svých dětí bez zasahování ideologií. Také se chystáme organizovat více veřejných akcí, kde budeme sdílet informace a podporovat ostatní.“
Jak Vám Vaše zkušenosti s výzkumem a studiemi ohledně vlivu genderové výchovy na děti pomohly při formulaci Vašich postojů a strategií v rámci Vaší kampaně?
„Můj výzkum a analýza dostupných studií poskytly důležité podklady k obraně našich názorů a postojů proti genderové výuce. Prostřednictvím těchto informací jsem měl možnost prozkoumat konkrétní případy a data, která ukazují, jak může být genderová výchova potenciálně škodlivá pro psychologický vývoj dětí. Tato zjištění mi umožnila lépe argumentovat ve prospěch našeho hnutí a oslovit veřejnost smysluplně a informovaně. Díky detailnímu porozumění této problematice jsem schopen přesvědčit nejen rodiče, ale i pedagogy a odborníky o nutnosti chránit naše děti před ideologickými vlivy, které by mohly narušit jejich zdravý vývoj.“
Jaké kroky hodláte podniknout v následujících měsících, abyste zvýšil povědomí o této problematice a posílil podporu pro rodiny, které sdílejí Vaše názory?
„V následujících měsících plánujeme několik důležitých kroků. Chceme pořádat veřejné akce a semináře, kde se lidé mohou setkat, sdílet své názory a získat informace o tom, jak se bránit proti genderové výchově. To zahrnuje také spolupráci s odborníky, jako jsou psychologové a pediatři, kteří nám pomohou prezentovat vědecké poznatky a důkazy podporující naše postoje. Vytvoříme také online platformu, kde budou rodiče moci sdílet své zkušenosti, získávat rady a podporu. Zároveň budeme pokračovat v oslovování médií, abychom zajistili, že naše hlasy budou slyšet. Naším konečným cílem je vytvořit spravedlivější a zdravější vzdělávací prostředí pro všechny děti a posílit postavení rodičů, což považujeme za zásadní pro budoucnost našich dětí.“