Nová marketingová strategie má pomoci zastavit odchod obyvatel ze Sokolova

Sokolovská radnice plánuje zavést novou marketingovou strategii, jejímž cílem je změnit vnímání města a zlepšit jeho obraz. Město Sokolov totiž dlouhodobě čelí odlivu, zejména mladých a vzdělaných obyvatel.

Strategie, na kterou bylo vyčleněno 800 000 korun, by měla být dokončena v létě příštího roku. Sokolov dosud neměl k dispozici systematickou komunikační strategii.

Podle mluvčího sokolovské radnice Michala Švarce je město často stále vnímáno jako „špinavé uhelné město“, což již dávno neodpovídá realitě.

Zpracovatel, který byl pro tuto úlohu vybrán, má osm měsíců na vypracování strategie. Plán zahrnuje zapojení co nejvíce subjektů – od obyvatel a místních spolků až po veřejné a soukromé instituce.

Cílem města je především vytvořit účinnou komunikaci o svých přednostech jak pro obyvatele, tak pro návštěvníky. Sokolov se chce prezentovat jako atraktivní místo pro život, práci a rekreaci. Strategie by měla pomoci identifikovat kroky, které zastaví odliv obyvatel a přilákají nové.

Karlovarský kraj se také snaží zvrátit negativní trend úbytku obyvatelstva. Projekt cílený na ty, kteří z regionu odešli, má přesvědčit expaty k návratu. Od 90. let kraj opustilo zhruba 40 tisíc lidí.

V letošním roce proběhla dvě setkání s expaty v Praze a Plzni. Výsledky průzkumu ukázaly, že více než čtvrtina bývalých obyvatel zvažuje možnost návratu do rodného regionu.

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Email