Jak správně stanovit cenu a prezentovat nemovitost pro úspěšný prodej

V dnešní digitální době hraje klíčovou roli při úspěšném prodeji nemovitosti správně nastavená cena. Mnoho prodávajících bohužel věří, že musí na začátku prodeje stanovit maximální možnou prodejní cenu. Jak však reaguje potenciální kupující? Předpokládá se, že bude porovnávat různé nabídky, přičemž důležitými faktory tohoto porovnání jsou lokalita, cena, kvalita bydlení a rozsah rekonstrukcí. U rodinných domů hrají roli i velikost pozemku, charakter domu (např. samostatně stojící či řadový), dostupnost inženýrských sítí a úroveň občanské vybavenosti, která zahrnuje dopravu, možnosti nákupu, školy a školky, pracovních příležitostí a kulturního vyžití.

Pokud tedy chcete prodat svou nemovitost za co nejvyšší cenu, měli byste mít na paměti priority budoucích kupujících. Rozhodovací proces většiny lidí se většinou zakládá na emocích spíše než na čistě racionálních úvahách. Z tohoto důvodu je určování co nejvyšší ceny na začátku prodeje kontraproduktivní; může to vést k dojmu, že je nemovitost předražená, a tedy nevhodná ke koupi. Tento postoj však neplatí v případě výjimečných nemovitostí nebo architektonických skvostů, což ale tvoří pouze 1 % všech případů.

„Doporučuji zvolit prodejní cenu, která bude pro kupující motivující. Na základě více než dvacetileté zkušenosti mohu říci, že takto se může přihlásit až dvakrát více zájemců. Tento přístup nejen zrychlí prodej, ale často také vede k dosažení vyšší prodejní ceny.“ říká Ladislav Kytka, realitní expert z Kytka Real s.r.o z Kadaně.

Úspěch této strategie však závisí i na kvalitní prezentaci nemovitosti. Je nezbytné efektivně a nákladově výhodně upravit prostory. Příprava před focením, která zahrnuje aranžování interiéru, volbu vhodných bytových doplňků a odstranění negativních prvků, je zásadní. Pozitivní vlastnosti nemovitosti by měly být na prvním místě. Kvalitní focení by mělo být potěšením, pokud víte, jak na to. Extrémy, jako například fotografie jednoduché zdi s popiskem „stěna“, ukazují, jak velký vliv má kvalita zpracování na celkový dojem.

„Naše kancelář prodává v průměru 6 nemotivostí měsíčně. Většinou se tedy jedná o byty. Prezentace na stránkách, férovost a pochopení potřeby a možnosti jak prodávajících, tak kupujících jsou klíčové. Vím, jaká je situace v tomto regionu a vím, jak se zde ceny pohybují. Spoustě lidem jsem sám vyjednával i hypotéky, protože vím, jak fungují bankovní instituce. Nabízím dokonce i provizní systém, což znamená, že pokud od někoho dostanu nějaký tip na prodej a ten se zrealizuje, dotyčnému pak dám i provizi. Výborně to funguje, protože mě například doporučí spokojení klienti a já je pak za to ještě odměním. Nebo mi před týdnem volala neznámá paní, že její známá prodává byt v Klášterci. Za týden byl prodaný a paní dostala provizi téměř ve výši svého měsíčního platu. Byl to jen jeden telefon. Mám rád, když funguje synergický efekt a lidé jsou spokojení.“ dodává Kytka

Důležité jenemovitost i profesionálně nafotit. Typ fotoaparátu ovlivňuje výsledek, ale technika fotografování má ještě větší význam. Například focení z různých úhlů může vést k zcela odlišným výsledkům. Zkušení realitní odborníci zvládají všechny aspekty této činnosti, včetně správného osvětlení a použití panoramatických fotografií či rybího oka v úzkých prostorech.

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Email