Plzeňský Prazdroj: Stabilní prodeje piva a pokračující investice do gastronomie

Plzeňský Prazdroj, prémiový výrobce piva s tradicí, vykázal v loňském roce udržení stabilního prodeje s 7,3 milionu hektolitrů piva prodaného v České republice, což je srovnatelné s předchozím rokem. Tento výsledek potvrzuje rostoucí oblibu ležáků a nealkoholických piv, přičemž mezi významnými novinkami se dobře etabloval i nový ležák Proud.

Podle mluvčího Prazdroje, Zdeňka Kováře, prokázaly české firmy odolnost vůči výkyvům na trhu a navzdory obtížným podmínkám, které přinesl poslední rok, si udržely dobrou pozici v oboru. „Naše domácí prodeje v roce 2024 zůstaly na obdobné úrovni jako v předešlém roce. Důležitým faktorem byla podpora našich partnerů v gastronomie, díky čemuž jsme byli schopni vyrovnat se s poklesem prodeje v hospodách,“ dodal Kovář.

Nejvíce se dařilo ležákům, jejichž prodeje vzrostly meziročně o 2,4 procenta. Radegast, s vylepšenou recepturou u ležáku Radegast Ratar, se stal další hvězdou portfolia Plzeňského Prazdroje. Na druhou stranu poklesy souvisejí s obtížnějším prodejem ze strany tradičních značek, jako je Plzeňský Pilsner.

Potěšující zprávou pro milovníky piva je i to, že prodeje ochuceného Birellu, nealkoholického piva, se meziročně zvýšily o více než šest procent. Dále bylo v hospodách a restauracích vypito 24 milionů půllitrů čepovaného Birellu, což podtrhuje rostoucí trend zdravějších alternativ.

Na trhu s obaly Prazdroje dominovaly vratné skleněné láhve, které představují přibližně 35 procent celkového prodeje. S postupně rostoucími požadavky na ekologii se zájem o plechovky zvyšuje, a to i přesto, že loni plechovky přestavovaly 30 procent portfolia, což je výrazný pokrok ve srovnání s pouhou desetinou na trhu v roce 2016.

Prazdroj v roce 2023 investoval přes 420 milionů korun do hospod a restaurací s cílem podpořit jejich rozvoj. Plány pro letošní rok se podobně orientují na investice s obdobnou částkou, které budou použity na modernizaci výčepních zařízení a vybavení interiérů.

Všechny tyto úspěchy přicházejí v kontextu s výrobou a prodejem piva, kde Plzeňský Prazdroj, stejně jako ostatní pivovary v ČR, stále stojí na výsluní. Čistý zisk byl loni oznámen ve výši 5,9 miliardy korun, přičemž tržby vzrostly o 10,2 procent. Tento robustní výkon podtrhuje silné postavení Plzeňského Prazdroje na trhu a jeho schopnost přizpůsobit se dynamice poptávky.

Finanční výsledky za loňský rok budou uvolněny v červnu a budou zajímavým ukazatelem pro sledování trendů v českém pivovarnictví. Zatímco se Česká republika nadále vyrovnává s výzvami, Prazdroj ukazuje, jak lze efektivně čelit nástrahám trhu a současně podporovat místní gastronomii a tradice.

Zdroj: ČTK

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Email

Top

KOMERČNÍ ČLÁNEK

Nikdy nezmeškejte žádnou důležitou zprávu.