Vedení Chebu jedná v Berlíně o elektrifikaci trati na Norimberk

Karlovarský kraj – Zatímco na české straně je elektrifikace hotova, v Německu se neustále odkládá.

Na spolkovém ministerstvu zahraniční v Berlíně proběhlo jednání o zlepšení dopravního propojení Německa a České republiky. Karlovarský kraj na něm zastupoval místostarosta Chebu Michal Pospíšil. Jedním z bodů jednání byla i elektrifikace železniční trati Drážďany – Hof – Marktredwitz – Norimberk, na kterou by měla navázat i elektrifikace pro Cheb a Karlovarský kraj důležitého úseku Pomezí – Marktredwitz. Tím by konečně došlo k naplnění mezistátní dohody o elektrifikaci trati z Prahy do Norimberka přes Cheb, která byla uzavřena již v roce 1995.

Podle místostarosty Michala Pospíšila je nezbytné, aby dotčené regiony na české i německé straně hranice neustávaly v tlaku na urychlení příprav a následné vlastní realizace neustále odkládaná elektrifikace zmíněné trati. „Na jednání v Berlíně se mluvilo o nutných krocích, které je na bavorské straně potřeba udělat. V tomto projektu jsou totiž Němci paradoxně za námi a to se musí změnit. Chceme, aby dodrželi přeshraniční úmluvu z roku 1995 a pomohli zrychlit a zkvalitnit mezinárodní železniční dopravu. Česká strana své závazky plynoucí z této mezistátní dohody splnila a trať je připravena až ke státní hranici. Jak my tady v Karlovarském kraji, tak i naši přátelé na druhé straně hranice chceme rychlé a pohodlné spojení, které usnadní návštěvy, podpoří turismus a posílí mezinárodní nákladní dopravu. Cheb by se díky tomu mohl opět stát důležitým železničním uzlem.“ sděluje Michal Pospíšil.

Není nic překvapivého, že německá strana v tomto směru neustále se odvolává na jejich spolkový plán cest, ve kterém se propočítává.  „Zatím tedy převažuje, že naše cesta by měla být s ekonomického hlediska méně rentabilní, takže je na máš, aby jsme jim řekli, že z roku 1995 tady existuje nějaká dohoda, která by se měla plnit,  a že v té době ta rentabilita byla nejspíš byla prokázána, takže nechápeme, proč vlastně Česká strana udělala po Cheb elektrifikaci, tak proč není dneska i na německé straně,“ pokračuje.
„Železničních spojení do Německa nemáme dostatek, proto je i zmodernizování této trati důležité a přispěje k rozvoji tuzemské železnice, zvýšení její kapacity i posílení přeshraničních spojení,“ uvádí mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.
O tom, zda odtud bude elektrifikace pokračovat se rozhodne do konce roku. V tuto chvíli se totiž čeká na analýzu z Německa. Ta ukáže, jestli se Němcům elektrifikace vyplatí nebo nikoliv.

 

 

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Email