Karlovy Vary – Na počátku roku došlo k zásadním změnám v oblasti krajské obslužnosti. Kromě nových autobusů se změnil systém odbavování, linky a jízdní řády. Dopravce ale zasypala vlna kritiky. ‚‚V souvislosti s tímto se bohužel setkáváme s celou řadou negativních reakcí a nespokojeností ze strany cestujících. Tato skutečnost nás velmi mrzí, protože změna, k níž došlo, měla vést ke zlepšení obslužnosti a měla zvýšit komfort cestujících.“
Dopravci se podle svých vyjádření pracují na vyřešení potíží a eliminaci komplikací. Aktuálně se pracuje na tom, aby byly co nejrychleji odstraněny všechny problémy, o kterých se zmínění dopravci dozvídají. Jedním z nich je teplota v autobusech. Tento problém je znám, již z upozornění při výjezdu řidičů do ostrého provozu. Během přejímek vozidel SOR byla ověřena funkčnost topení, stejně jako další technické parametry, jež měly být předmětem standartních procesů při přejímce autobusů, ale nebylo ověřeno tovární nastavení maximální teploty. V rámci řešení byl kontaktován výrobce, nicméně vzhledem k nutnosti použití servisního módu bude závada odstraňována postupně. Náprava by měla být zajištěna v řádu dní.
Dalším problémem jsou zpožděné příjezdy spojů a neznalost odbavovacího systému ze strany řidičů. Dopravce se v tomto okamžiku brání, že finální podobu obdržel později, než se očekávalo a bylo nutné je převést do provozuschopného stavu odpovídajícího platné legislativě. Autobusy byly dodávány až od 15. prosince a bylo tedy velmi málo času, aby se s nimi obsluha seznámila. Zpoždění výroby a dodání autobusů bylo způsobenou jednak nutností opakovat výběrové řízení z důvodu dvojnásobné ceny oproti předpokladu zakázky a jednak obstrukčním jednáním jednoho z účastníků výběrového řízení. Dopravce také řešil personální otázku a přijímal velké množství nových řidičů. Ti se vzhledem ke svým závazkům u přechozích zaměstnavatelů nestihli řádně zaškolit. Dochází také k výměně nebo nové aktivaci karet a dočasně se tak používá hotovost, která zdržuje odbavení. Komplikace nastávají také z důvodů špatného GSM pokrytí některých částí území kraje, kde odbavovací systém kolabuje, což komplikuje vydej jízdenek a další zdržování.
Ve společném vyjádření dopravců, Integrované dopravy Karlovarského kraje a Karlovarského kraje nakonec zazněla omluva i příslib zlepšení situace: ‚‚Vážení cestující, je nám líto, že nová krajská dopravní obslužnost zatím plně neobstála v tak důležité zkoušce, kterou bylo její zavedení s příchodem nového roku. Jsme si plně vědomi, že řada problémů vyžaduje řešení, jež není možné provést okamžitě a budou po několik dnů pro vás cestující omezující. Pro vaši spokojenost a dosažení bezvadného fungování se vynasnažíme udělat maximum.“
—