Nemožnost obnovení pravidelných linek, snížení počtu letů letecké školy a další komplikace způsobily, že Karlovarské letiště přišlo v době pandemie o peníze. Vedení se proto snažilo najít způsob jak situaci zlepšit. Z toho důvodu zahájilo spolupráci se společností AviTechnics v segmentu údržby dopravních letadel.
Coronakrize se výrazně dotkla i Karlovarského letiště, které nemohlo obnovit své pravidelné letové linky. Byla omezena i letecká škola F Air. Proto vedení letiště hledalo možnosti, jak svou finanční bilanci vylepšit. Jednou z nich je spuštění takzvané traťové údržby. Do Karlových Varů proto přiletěla dvě dopravní letadla Airbus 321 a jeden Airbus 320 lotyšského dopravce Smartlynx Airlines, na nichž bude AviTechnics údržbu postupně provádět. „Díky tomu se letišti otevřel zcela nový zdroj výnosů, který by mohl alespoň částečně nahradit výpadek příjmů. Letiště navíc pokračuje v nabídce balíčků „Fly&Visit“ pro komerční lety. A budeme se snažit co nejvíce urychlit obnovení pravidelných leteckých linek,“ uvedl náměstek hejtmana Jan Bureš.
Letiště také dál pracuje na záměru prodloužení a rozšíření vzletové a přistávací dráhy. „V červenci vydalo ministerstvo životního prostředí souhlasné závazné stanovisko k tomuto záměru a my tak v současné době můžeme kompletovat podklady pro výběr dodavatele projektové dokumentace stavby. Vypsání výběrového řízení se plánuje na přelomu října a listopadu tohoto roku,“ vysvětlil jednatel Letiště Karlovy Vary Václav Černý. Závazné stanovisko k záměru obsahuje 24 podmínek, které je nutné splnit jak ve fázi přípravy záměru a jeho vlastní realizace, tak i během následného provozu.
V letošní letní sezóně, tedy od května do srpna, na karlovarském letišti výrazně vzrostl počet komerčních letů, a to asi o 80%. Velký podíl na tom měl především silný provoz spojený s pořádáním Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech.