Program Rozjeď byznys pomohl už skoro stovce začínajících podnikatelů 

Začít s podnikáním chce odvahu a odhodlání. Živnostníkům a firmám na startu proto podává pomocnou ruku Krajská hospodářská komora Karlovarského kraje (KHK KK). Už šest let se zájemci mohou hlásit do jejího programu Rozjeď byznys, který je určený právě pro začínající podnikatele. Celkově jím prošla už skoro stovka zájemců.

„Program Rozjeď byznys funguje od roku 2016 a ročně jej absolvuje přibližně 15 lidí,“ uvedla Lenka Mansfeldová, ředitelka KHK KK. „V rámci programu je pro začínající podnikatele připraveno zdarma 20 hodin poradenství od zkušeného mentora. Absolventi si navíc odnesou kvalitně zpracovaný podnikatelský plán, který poslouží nejen pro jejich vlastní účely, ale třeba i pro banku či soukromého investora. Kromě toho poskytujeme účastníkům asistenci při založení živnosti nebo obchodní společnosti a příspěvek tisíc korun na zřízení živnostenského listu a pět tisíc korun na založení obchodní společnosti,“ vyjmenovala výhody programu Rozjeď byznys.

Jedním z mentorů, kteří se začínajícím podnikatelům věnují, je Daniel Andrlík. Jak vysvětlil, na začátku si s klienty musí ujasnit přesný podnikatelský záměr. „Často se stane, že má klient spíše obecnou představu. Musíme se na to podívat z více perspektiv. Aby záměr co nejvíce vyhovoval jednak potřebám a přáním klienta ve smyslu toho, co od podnikání chce, ale také často záměr upravujeme, aby co nejlépe zohledňoval potřeby budoucích zákazníků. A tím maximalizujeme šanci na úspěch nového byznysu,“ řekl Daniel Andrlík. Společně řeší také byznys plán a všechny potřebné detaily, aby se záměr co nejdříve uskutečnil. Začínající podnikatelé řeší samozřejmě i cenotvorbu. „Často klienti potřebují pomoci se sestavením rozpočtu a s finančním plánem. Téměř vždy řešíme marketing a jak uspět na trhu. Pravidelně řešíme otázky daňové a personální. A u některých klientů, zejména u těch, co chtějí založit firmu nebo mít zaměstnance, řešíme poměrně rozsáhlou agendu a povinnosti v oblasti pracovněprávních vztahů, smluvních vztahů s klienty a dodavateli a samozřejmě také majetkoprávních vztahů majitelů firmy, společníků a podobně. Nikdy se nevyhneme analýze rizik a formulaci obchodní strategie, což pro začínající podnikatele bývá nové,“ dodal Daniel Andrlík.

Programem úspěšně prošla Michaela Hůlková, která se zabývá grafikou, online kurzy a finančním koučinkem. „Vstoupit do programu rozhodně doporučuju všem, kteří o podnikání uvažují byť jen trošku, ale nemají třeba tolik odvahy nebo zkušeností pustit se do toho sami. Dostanou mnoho informací, což hodně ulehčí začátky. Navíc jim program dodá  odvahu do akce,“ řekla. Sama o podnikání uvažovala  delší dobu a když se naskytla možnost přihlásit se do programu, neváhala. „Bylo to správné rozhodnutí a jsem ráda, že jsem chytila šanci za pačesy,“ konstatovala. Moje mentorka Markéta Novotná má jednak zkušenosti, ale tzv. jsme si sedly i lidsky a mohly všechny nápady prodiskutovat. Je ohromná výhoda se o těchto věcech, ať už praktických ohledně podnikání, tak i myšlenek, bavit s někým, kdo je na stejné vlně a může vám kompetentně odpovědět,“ podělila se Michaela Hůlková se svými zkušenostmi.

Anežka Horáková se do programu přihlásila, protože si chtěla otevřít vlastní ordinaci dentální hygieny. „Zkušenosti s podnikáním jsem do té doby sice měla, ale nyní jsem potřebovala více podnikatelského ducha,“ popsala svou tehdejší situaci. „Program není jen o sestavení byznys plánu, ale hlavně o motivaci, abych opravdu otevřela, což se po roce nakonec podařilo.“ Mentorka Jana Michková jí např. zprostředkovala konzultaci u daňového poradce a prozkoumala konkurenceschopnost. „Mohla jsem s ní otevřeně prodiskutovat vše, co se týkalo podnikání – od administrativy na úřadech až po zajištění financování, tak aby to nezruinovalo náš rodinný rozpočet po mateřské dovolené.“ A proč by doporučila začínajícím podnikatelům, aby se do programu přihlásili? „Neznám zatím jiné místo, kde je více odborníků pod jednou střechou,“ odpověděla.

 

Zdroj: Krajská hospodářská kontrola Karlovarského kraje

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Email

Top

KOMERČNÍ ČLÁNEK

Nikdy nezmeškejte žádnou důležitou zprávu.