V Chebu je dokončena hlavní část stavby lávky přes vlakové nádraží

V Chebu skončila hlavní část stavby lávky přes vlakové nádraží. Šlo o nasouvání lávky nad kolejištěm, která postupně přemostí celý úsek. Nyní už práce pokračují hlavně na obou stranách lávky. Stavbu od počátku provázely velké komplikace, lávka bude dokončena se značným zpožděním a bude také stát výrazně více, než byl původní plán. částka se zřejmě vyšplhá na částku kolem 250 milionů korun. Původní cena přitom měla být 119 milionů.

Oba konce lávky jsou už nad kolejištěm spojeny. Poslední části lávky se vysouvaly na počátku února. „Práce budou pokračovat, půjde o betonáže dalších segmentů, ale obě strany lávky už jsou propojeny. Zatím nejsou žádné informace, že by termín dokončení v září měl být ohrožen,“ uvedl místostarosta Chebu Pavel Pagáč (Volba pro kraj).

Na letošní dostavbu lávky má Cheb v rozpočtu vyčleněno 73 milionů korun. Celková cena včetně výluk, nákladů na projektové práce nebo stavební dozor by měla dosáhnout asi 250 milionů korun. Původní vysoutěžená cena ale byla 119 milionů s DPH a původní termín dokončení byl v polovině roku 2022. Zhotovitelem stavby byla na základě výběrového řízení společnost Raeder & Falge z Lovosic. Ta se stavbou začala a i přes některé problémy v termínech zahájila v lednu 2022 i nasouvání lávky nad kolejiště. Jenže stavba lávky skončila na začátku srpna. Most přes kolejiště byl tehdy již částečně vysunutý přes nádraží. Společnost Raeder & Falge z Lovosic začala mít skluz a nakonec skončila v insolvenci a později v úpadku. Ve čtvrtek věřitelé rozhodli o prohlášení konkurzu na firmu. Město hledalo zhotovitele, který by stavbu dokončil i s tím, že mezitím se ceny na trhu výrazně zvýšily. Dohodlo se pak se společností SWIETELSKY Rail, že stavbu dokončí. Zatím poslední termín dokončení je v září letošního roku.

Na letošní dostavbu lávky má Cheb v rozpočtu vyčleněno 73 milionů korun. Celková cena včetně výluk, nákladů na projektové práce nebo stavební dozor by měla dosáhnout asi 250 milionů korun. Původní vysoutěžená cena ale byla 119 milionů s DPH a původní termín dokončení byl v polovině roku 2022. Zhotovitelem stavby byla na základě výběrového řízení společnost Raeder & Falge z Lovosic. Ta se stavbou začala a i přes některé problémy v termínech zahájila v lednu 2022 i nasouvání lávky nad kolejiště. Jenže stavba lávky skončila na začátku srpna. Most přes kolejiště byl tehdy již částečně vysunutý přes nádraží. Společnost Raeder & Falge z Lovosic začala mít skluz a nakonec skončila v insolvenci a později v úpadku. Ve čtvrtek věřitelé rozhodli o prohlášení konkurzu na firmu. Město hledalo zhotovitele, který by stavbu dokončil i s tím, že mezitím se ceny na trhu výrazně zvýšily. Dohodlo se pak se společností SWIETELSKY Rail, že stavbu dokončí. Zatím poslední termín dokončení je v září letošního roku.

zdroj:ČTK

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp

Sdílejte článek:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Pinterest
Email

Top

KOMERČNÍ ČLÁNEK

Nikdy nezmeškejte žádnou důležitou zprávu.